La 1 mai 1924, managerul companiei „Morris Motors”, Cecil Kimber, a înregistrat marca comercială – un octogon care încadrează literele MG. Această dată este considerată începutul istoriei mărcii legendare de automobile Morris Garages.
De-a lungul istoriei, au fost produse peste 40 de serii diferite de automobile MG, printre care legendarele MG Midget în două generații, Magnette, sportivele MGA, MG TF și multe alte legende ale industriei auto mondiale.
William Morris – fondatorul companiei Morris Garages.
Fost mecanic de biciclete, William Morris s-a dedicat comerțului de automobile, care s-a dezvoltat la începutul secolului XX, și până în anul 1910 deținea deja cel mai mare centru de vânzări auto din Oxford, numit „Morris Garage”. Trei ani mai târziu, William Morris deschide propria producție de automobile într-o clădire veche a academiei militare din apropiere de Oxford, iar pe 28 martie 1913, din porțile acesteia iese primul său automobil de concepție proprie – Morris Oxford. Acest automobil a devenit pionierul legendarului istoric al automobilelor Morris și al succesorilor săi sportivi – MG.
Cecil Kimber – fondatorul brandului MG, manager la compania „Morris Motors Limited”
În 1922, William Morris îl numește pe talentatul manager în vârstă de 33 de ani, Cecil Kimber, ca manager al companiei. La acel moment, Cecil avea deja o experiență considerabilă în afacerile auto, era profund pasionat de automobilism și poseda abilități remarcabile de design, creând caroserii de automobile extraordinar de atractive. Kimber a fost unul dintre primii care și-a dat seama că există o cerere stabilă pentru mașini modificate neconvențional și, ca primă inițiativă, decide să producă o serie limitată de automobile cu caracter sportiv.
În 1924, apare publicitatea pentru primul MG – un MGSports cu patru locuri, construit pe baza automobilului Morris Oxford. Un an mai târziu, Kimber creează primul adevărat automobil sportiv – MG Old Number One, cu care el personal câștigă cursa LAND’S END TRIAL. În anii ’30, automobilele de curse MG dominau în diverse competiții, stimulând vânzările versiunilor de stradă, iar abrevierea MG a devenit sinonimă cu expresia „automobil sportiv”.
MG și sport. Automobilele MG au ocupat un loc de frunte în arena sportivă internațională de-a lungul întregii istorii a mărcii. Acest lucru este confirmat de numeroasele victorii în competițiile internaționale, precum și de seria recordurilor de viteză stabilite.
Astăzi, MG își continuă tradițiile și participă activ la susținerea competițiile sportive. De exemplu, în Campionatul Britanic de Curse pe Circuit, echipa MG este reprezentată de Jason Plato, campion de două ori în BTCC, care concurează cu automobilul MG6 GT.
Jason Plato:
„Colaborez cu MG pentru al doilea an, şi deja avem un contract pentru următorul an. Ar fi corect să spunem că MG a avut vremuri destul de grele din punct de vedere comercial, dar acum MG este în ascensiune și continuă să lanseze noi modele. Deci, pentru brand, a venit o nouă eră, și sunt bucuros că fac parte din aceasta.”
Automobilele MG au întotdeauna un loc de onoare în garajul Familiei Regale Britanice. Alteța Sa Regală Prințul Charles și-a achiziționat MG GT în anul 1969. Ulterior, acest automobil a trecut în posesia Prințului William.
Pentru milioane de admiratori, MG este un simbol al stilului și al caracterului puternic. De-a lungul anilor, automobilele MG au avut ca proprietari prim-miniștri britanici precum Harold Wilson, Winston Churchill și Margaret Thatcher. Cântăreața și designerul englez Victoria Beckham, cântăreața Sophie Ellis-Bextor – proprietare de roadstere MG F/TF. Sharon Stone deține un MGB Roadster din 1979. Modelul excentric Kate Moss are un MG Midget din anul 1979.
MG astăzi. Un impuls decisiv în dezvoltarea MG a fost aderarea la SAIC Motor Corporation, unde brandul a primit un nou suflu. Investiții semnificative au fost alocate pentru dezvoltarea automobilelor produse, utilizând echipamente de înaltă tehnologie și implicând inginerii de la compania engleză MG Rover. Biroul de inginerie din orașul britanic Leamington, achiziționat de la firma Ricardo, a fost complet cumpărat și redenumit în SAIC Motor UK Technical Centre (Centrul Tehnic al filialei britanice SAIC Motor).
SAIC, folosind experiența dezvoltatorilor, modernizează automobilele conform ultimelor tehnologii din industria auto și electronica. Componentele pentru automobilele MG sunt furnizate de producători precum AISIN, BorgWarner, TRW, BOSH, SIEMENS, care asigură cel mai înalt nivel de manevrabilitate, confort, fiabilitate și siguranță.
Autoframe-FM – distribuitor oficial al automobilelor MG în Moldova.
Chișinău, str. Calea Ieșilor 23 , Bălți, str. Nicolae Iorga 6/1